Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.

  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.
  • Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.

Τιμητική διάκριση του σχολείου μας, Πάτρα 2025.

(18/02/2025)

 Τιμητική διάκριση για το Γενικό Λύκειο Βουνάργου

   Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια, η ομάδα του Γενικού Λυκείου Βουνάργου έλαβε τιμητική διάκριση για την εργασία της σε δύο κρίσιμα ζητήματα που αφορούν το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης: την ισότητα των δύο φύλων και την οπτική ενός 17χρονου μαθητή για τις αξίες της Ε.Ε. και τις ελπίδες του για το μέλλον της. Οι εργασίες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης “Σχολεία-πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2024”, που έγινε σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και υπό την αιγίδα του EuropeDirectΔυτικής Ελλάδος

 Το Γενικό Λύκειο Βουνάργου έλαβε την τιμητική διάκριση στο πλαίσιο της εκδήλωσης ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ – 2024, που διοργανώνει εδώ και 11 χρόνια η εφημερίδα Πελοπόννησος. Η απονομή της διάκρισης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2025, σε μια πανηγυρική τελετή στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Με τη διάκριση αυτή αναγνωρίστηκε η πολύμηνη προσπάθεια της ομάδας του ΓΕ.Λ. Βουνάργου για τη διαμόρφωση ενός πιο δίκαιου και συμπεριληπτικού ευρωπαϊκού χώρου. Η πρώτη εργασία εστίασε στην πρόοδο που έχει σημειωθεί στην ισότητα των φύλων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο σύγχρονο νομικό πλαίσιο αλλά και -κυρίως- στις προκλήσεις που παραμένουν και στις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Αναλύσαμε νομοθετικές πρωτοβουλίες, στατιστικά στοιχεία και καλές πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί σε διάφορα κράτη-μέλη, προκειμένου να προωθηθεί η ισότητα τόσο στον εργασιακό χώρο όσο και στην κοινωνία συνολικά. Η έρευνά μας ανέδειξε ότι, παρά τις θετικές εξελίξεις, υπάρχουν ακόμα ανισότητες που απαιτούν εγρήγορση και δράση. Η μισθολογική διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών, η χαμηλή συμμετοχή των γυναικών σε θέσεις ευθύνης και η ανάγκη για περαιτέρω υποστήριξη της ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι ζητήματα που η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να αντιμετωπίζει. Η ομάδα μας τόνισε τη σημασία της συνεχούς ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών, ώστε να ενισχυθεί η κοινωνική και πολιτική πίεση για την εφαρμογή ουσιαστικών αλλαγών.

    Στη δεύτερη εργασία μας, πραγματοποιήσαμε δημοσκόπηση με σταθμισμένο ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε σε μαθητές της Β΄ Λυκείου σχολείων του Πύργου και της ευρύτερης περιοχής σχετικά με το πώς βλέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη θέση τους στο σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Με τον τρόπο αυτό δόθηκε ο λόγος στον ανώνυμο 17χρονο μαθητή, ο οποίος θα βρισκόταν για πρώτη φορά μπροστά στις κάλπες των Ευρωεκλογών, που επρόκειτο να διεξαχθούν. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το 3ο ΓΕ.Λ. Πύργου υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας τον περασμένο Απρίλιο.

   Η διάκρισή αυτή αποτελεί μια μεγάλη επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών του Γενικού Λυκείου Βουνάργου να συμβάλουν στη συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης. Η αναγνώριση αυτή δεν συνιστά μόνο τιμή αλλά και υπενθύμιση της ευθύνης όλων μας να συνεχίσουμε να ερευνούμε, να προτείνουμε λύσεις και να συμμετέχουμε ενεργά στη διαμόρφωση της κοινωνίας στην οποία θέλουμε να ζήσουμε.

   Με την τιμητική αυτή διάκριση επιβεβαιώνεται ότι η φωνή των νέων έχει αξία και δύναμη να διαμορφώσει ένα καλύτερο αύριο για την Ευρώπη. Η προσπάθεια των μαθητών για την επίτευξη της διάκρισης απαίτησε αφοσίωση, κόπο και πολλές ώρες μελέτης ώστε να αναδειχθούν οι δυνατότητες και τα φυσικά ταλέντα τους. Οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν, είτε αφορούσαν στη δυσκολία των θεμάτων είτε την ανάγκη για διαρκή βελτίωση, κάνουν την επιτυχία τους ακόμα πιο σημαντική. Οι διοργανωτές της βράβευσης αναγνώρισαν αυτή την προσπάθεια επιβραβεύοντας όχι μόνο το τελικό αποτέλεσμα, αλλά και την πορεία που οδήγησε σε αυτό. Η εκδήλωση βράβευσης γίνεται έτσι ένας θεσμός που τιμά το ήθος, την επιμονή και το ταλέντο των μαθητών, ενθαρρύνοντάς τους να συνεχίσουν να επιδιώκουν τη γνώση και την προσωπική και συλλογική βελτίωση.

   Το ΓΕ.Λ. Βουνάργου συνεχίζει και φέτος τη δράση αυτή με έμφαση στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση και στην βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ατόμων με ειδικές δεξιότητες.